top of page
חיפוש

כידון אופני כביש, כל מה שצריך לדעת

הידעתם?

המפרט הטכני של כידון לאופני כביש מכיל כמה פרמטרים חשובים מלבד מידת הרוחב.

בואו נכיר את הפרטים החשובים:


הנתון הבסיסי שלפיו נבחר כידון הוא רוחב הכידון. יש לבצע מדידת מרחק בין העצמות בחלק העליון של הכתפיים (בין הקצוות החיצוניים של עצמות ה-Acromion של כתף ימין וכתף שמאל). מידות הכידונים נעות בין 36 -46 ס"מ בקפיצות של 2 ס"מ כאשר 36 ו-46 אינן מידות שכיחות על המדף.

אם אני נמדד "בין המידות"? חשוב לקחת בחשבון שכידון צר הוא יותר אוירודינאמי וכידון רחב מאפשר פתיחה של בית החזה כך שנשימה מאומצת (מאמץ???) מתאפשרת יותר בקלות. לשיקולכם.

נתון נוסף שקשור ברוחב הוא הבדל בין מידת הרוחב בבר העליון לרוחב הדרופים. יש כידונים בעלי דרופים רחבים יותר בהשוואה לבר העליון וזאת במטרה לאפשר פתיחה רחבה יותר של בית החזה בזמן שרוכנים לאחוז בהם. במקרה כזה נראה נתון המתאר זאת במפרט. נתון זה יכול להיות מצוין כמידת רוחב או זווית נטייה החוצה נקרא Flare out angle.



ה-Drop: האם הכידון מיועד לרוכב/ת שזקוק למנח רכיבה מתון יותר (גמישות ירודה בגב/ירך אחורי או רוכב/ת שסובל מכאבי צוואר למשל) ומעוניין לשבת במנח זקוף ונוח יחסית? פרמטר זה מושפע מנתון שנקרא Drop (ראו תמונה) "עומק" הdrop ישפיע על מידת הכיפוף שתידרש כדי להגיע ולאחוז בידיות התחתונות של הכידון. כחלק ממגוון הדרכים שיש לנו למתן את הפרש הגובה ניתן לבחור כידון "קומפקט" שמשמעו drop קטן יותר.

פרמטר נוסף הוא ה-Reach שמשפיע על המרחק אל ידיות השיפטרים. גם כאן יש השפעה על המרחק הכולל אל הידיות וניתן לבחור כידון שיקצר או יאריך את המרחק לפי הצורך.



קרדיט תמונות: Bike Gremlin


לסיכום: ברכישת אופניים מומלץ לבדוק אם מפרט הכידון תואם את הצורך שלכם וכמובן אם החלטתם להחליף כידון חשוב להכיר את כל האפשרויות.

מלבד נתוני המידות יש פרמטרים טכניים שחשוב לוודא שמתאימים לאופניים שלכם: קוטר הפרופיל (הכי שכיח 31.8 מ"מ. נקרא oversize) ומבנה שטוח/עגול. כל אלו חשוב להביא בחשבון גם כאשר מתכננים להתקין ידיות אירובר. חשוב לוודא תאימות טכנית של הכידון לאופניים שלכם.

בהצלחה!

744 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page