חיפוש

מדידת פיזור לחץ על האוכף- הדבר הבא בהתאמת אופניים בישראל

מושב האופניים ,או בתרגום ישיר מאנגלית האוכף, נושא 40%-50% ממשקל הרוכב. פיזור המשקל בין נקודות המגע בין גוף הרוכב לאופניים משתנה כמובן בהתאם לסגנון הרכיבה: אופני הרים לעומת אופני כביש, מנח זקוף לעומת מנח כפוף...מנח Touring ועוד..

מהו לחץ? חלוקת הכוח על תא שטח הוא הלחץ. מכאן ששינוי בגודל השטח או בכוח שנפעיל על האוכף ישנו את הלחץ.

אנחנו מכירים באופניים את מידות הלחץ PSI / Bar כשאנחנו מנפחים אוויר בצמיגים ובבולמים שלנו לפי הגדרת יצרן ולפי טבלת משקל רוכב כשמדובר בבולמים.


מדידה של פיזור הלחץ על אוכף האופניים היא הדרך היעילה ביותר, המדידה ואף המדוייקת להמחשת טיבם של שינויים במנח הרכיבה.

כל שינוי שנעשה באופניים יתבטא בפיזור הלחץ על האוכף:

החלפת אוכף- שינוי ברוחב, מבנה: עגול/שטוח/צר/רחב/מחורץ/אף רחב/ רך/ נוקשה וכו.. אוכפים הם עולם ומלואו. קיים מגוון רחב של אפשרויות ונוכל לבצע במקום מדידה שעל פיה ניתן לקבוע באופן כמותי ומדוייק מהו האוכף האידאלי.

שינוי בגובה הכידון

שינוי במיקום הקליטים

גובה המושב- ישפיע באופן דרמטי על יציבות ומכאן על כאב ברכיים, צוואר וגב תחתון

מיקום המושב- קדימה או אחורה

שיפוע המושב- הטייה היא פרמטר קריטי בהתאמת אופניים


באופן זה ניתן להעריך את השפעת השינויים וההתאמות שנבצע בהיבט מקסום שטח האוכף- נשאף לנצל את השטח ולפזר את המשקל שלנו על שטח גדול ככל שניתן.

מטרה נוספת הינה צמצום עודף תנועת אגן-במטרה להגדיל את היציבות אך באותה עת לתת את החופש הדרוש כדי למנוע לחץ מצטבר על כלי דם ועצבים באזור המפשעה.


גולת הכותרת היא דיוק!!!

בואו נראה דוגמא-

בדוגמא שלפנינו במנח הראשוני (צד ימין) ,לפני ביצוע שינויים, ניתן לראות כי הלחץ מצטבר בחלק הקדמי של האוכף בעיקר בצד שמאל (תמונה זו מתאימה לתלונה של הרוכב על לחץ קדמי חזק עד כדי פצע שפשוף). בתמונה השמאלית מדידה לאחר החלפת אוכף למבנה ורוחב מתאימים ושינויים נוספים בגובה הכידון ומיקום הקליטים. התוצאה מדברת בעד עצמה: מרכז הלחץ נע לאחור לכיוון עצמות המושב והלחץ באזור החיק (אזור איברי המין בשני המינים) פחת באופן משמעותי. ניתן אף לומרי כי פיזור הלחץ סימטרי יותר בהשוואה למדידה הראשונה.



מעונינים בהתאמת האופניים או בפגישת יעוץ לבחירת אוכף? צרו קשר

אפרת 052.3408905


106 צפיות0 תגובות